رهایی دختربچه ۷ ساله مشهدی از چنگال آدم ربایان پیش‌فروش عجیب بلیت‌های قطار برای زائران اربعین | هیچ بلیتی در دسترس نیست! قطع برق، عامل قطعی سامانه خدمات الکترونیک قضایی (۱۶ مرداد ۱۴۰۳) فرمانده مرزبانی خراسان رضوی: خبرنگاران مرزبان افکار عمومی و صداقت در جامعه هستند آتش سوزی دوغارون آسیبی به امکانات میزبانی از زائران اربعین نرسانده است لباس، بهترین مانع در برابر نور خورشید است اهمیت حفظ بقای شهر‌ها با ایجاد برند شهری پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، ۱۶ مرداد ۱۴۰۳) | آغاز روند کاهش دما از جمعه جزئیات شرایط سفر اربعین برای اتباع خارجی مقیم ایران دستاورد‌های ایران در مقابله با مسئله موادمخدر، انکارنشدنی است برای کاهش فشار خون چه بخوریم؟ موادغذایی معجزه‌گر برای تنظیم و کاهش فشار خون پرواز‌های اربعین با حضور بیش از ۲۴ ایرلاین داخلی و خارجی انجام می‌شود سازمان بهداشت عمومی یونان درباره ویروس «نیل غربی» هشدار داد راه‌اندازی دانشکده پزشکی قانونی با موافقت وزارت بهداشت هشدار وزارت بهداشت در خصوص دارو‌های سقط جنین موجود در بازار آیا نصف‌کردن قرص عوارض دارد؟ مصرف شیر مادر می‌تواند تا ۲۳ درصد، میزان مرگ و میر نوزادان زیر ۶ ماه را کاهش دهد تمدید مهلت زمانی مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی پشیمانی ناپدری سنگدل پس از قتل کودک پنج‌ساله در تهران ابلاغ دستورالعمل تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراسم اربعین کاهش نرخ بازگشت به زندان بعد از آزادی با اشتغال زندانیان
سرخط خبرها

تشدید نظارت بر پایگاه‌های مراقبت مرزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دهه آخر ماه صفر 

  • کد خبر: ۲۴۳۴۴۳
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴
تشدید نظارت بر پایگاه‌های مراقبت مرزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دهه آخر ماه صفر 
رئیس پیشگیری از بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ۵ پایگاه مراقبت سندرومیک در مرز‌های ورودی، بر سلامت زائران خارجی در دهه پایانی ماه صفر نظارت دارند. 

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر زهرا نهبندانی، با اشاره به اینکه تمامی افرادی که از سایر کشور‌ها وارد کشور می‌شوند تا به حرم رضوی مشرف شوند یا عازم کربلا هستند، در پایگاه مرزی تحت مراقبت‌های سندرومیک قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: پایگاه‌های مراقبت مرزی در لطف‌آباد، باجگیران، دوغارون، سرخس و فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد قرار دارد. 

وی با بیان اینکه در پایگاه‌های مراقبت مرزی ۱۶ تا ۱۷ مورد بیماری سندرومیک بررسی می‌شود، تصریح کرد: براساس علائم بیماری فرد، نمونه‌گیری لازم برای بیماری‌های محتمل از فرد به عمل می‌آید. 

دکتر نهبندانی با اشاره به اینکه در مرز افغانستان که کانون بیماری فلج اطفال و سرخک است، تاکید بیشتر بر بررسی موارد مشکوک به این بیماری است، عنوان کرد: علاوه‌براین، همه افرادی که از مرز افغانستان وارد می‌شوند، واکسن سرخک و فلج اطفال را دریافت می‌کنند.

رئیس پیشگیری از بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: ورودی از مرز‌ها به خصوص مرز افغانستان در دهه پایانی ماه صفر تا دوبرابر افزایش می‌یابد و حدود سه هزار نفر در روز از این مرز عبور می‌کنند. 

دکتر نهبندانی با اشاره به اینکه تجهیز امکانات و نیروی انسانی پایگاه‌های مراقبت مرزی از جمله برنامه‌هایی است که برای دهه پایانی ماه صفر در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: برای دهه پایانی ماه صفر هلال‌احمر و نیرو‌های نظامی و انتظامی نیز در پایگاه‌های مراقبت مرزی به کمک دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌آیند تا از ورود افراد مبتلا به بیماری‌های واگیردار به کشور جلوگیری شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->